Aanmeldingsdocument
'Groepsacties en herstel op school'
Via dit document kan je aanmelden voor een groepsgerichte interventie. We spreken van een groep vanaf 2 personen. Via deze weg kan je een aanmelding doen, wat kan leiden tot onderstaand aanbod. Om een duidelijk overzicht te kunnen bieden, maken we het onderscheid tussen het aanbod voor het basisonderwijs en van het secundair onderwijs. Basisonderwijs Abrusco is de enige aanbieder die groepsgerichte interventies aanbiedt in het basisonderwijs. Aanmelden kan in functie van vier thema’s: communicatie, samenwerking, herstel en weerbaarheid. Dit aanbod kan zowel vanuit een preventieve als curatieve invalshoek worden aangeboden. Concreet bestaat het aanbod uit
Bij aanmelding bekijken we de aangeleverde info. Indien we onvoldoende informatie hebben, nemen we contact op om de vraag verder te verhelderen. Indien de aanvraag en de hulpvraag duidelijk is, sturen we dit meteen door naar Abrusco. In functie van een zo kort mogelijke doorlooptijd roepen we daarom op om de aanmelding zo goed mogelijk te stofferen. Ga er van uit dat de lezer geen enkele voorkennis heeft van de situatie. Let wel! Betrokkenheid van de klasleerkracht is in vele gevallen essentieel om een zo goed mogelijk en duurzaam effect te bekomen. We geven graag op voorhand mee dat dit een belangrijke succesfactor is.
Secundair onderwijs In Brussel worden groepsgerichte interventies in het secundair onderwijs aangeboden door twee partners: Abrusco en Groep INTRO. We vermelden per module de partners die dit aanbieden. Heb je als school een voorkeur? Gelieve dit dan mee te geven in de aanmeldingsfiche. We bekijken wat mogelijk is (geen garantie).
Bij aanmelding bekijken we de aangeleverde info. Indien we onvoldoende informatie hebben, nemen we contact op om de vraag verder te verhelderen. Indien de aanvraag en de hulpvraag duidelijk is, bekijken we in overleg met Abrusco en Groep INTRO wie de begeleiding zal opnemen. In functie van een zo kort mogelijke doorlooptijd roepen we daarom op om de aanmelding zo goed mogelijk te stofferen. Ga er van uit dat de lezer geen enkele voorkennis heeft van de situatie. Let wel! Betrokkenheid van het leerkrachtenteam is essentieel om een zo goed mogelijk en duurzaam effect te bekomen. |